Ja fast neee..

0kommentarer

Så nu var ännu en julafton, och snart även en juldag över. Har väl varit allmänt rätt trevligt med sedvanligt gnäll över matkoma, extrem trötthet men även skratt och skoj. Men... till saken! Så hur många satt klistrade vid Kalle Anka vid 15:00 igår? Efter allt gnäll och debatterande undrar jag ju nu om ni saknade den där bortklippta scenen något enormt? Personligen gjorde jag det inte, och kunde egentligen inte bry mig mer om att den är borta. Skapade detta klipp irritation? Förstörde det hela er dag? Ja? Nej? Ifall svaret är ja, kan jag inte låta bli att undra hur ni prioriterar? Ska inte jul vara ett sätt att träffas, äta god mat och få lite mer saker som vi till 99 % av fallen inte behöver (en helt annan fråga ja...)?
Och till er som tycker att det är ett fantastiskt bra intiativ av Disney att klippa bort en nidbild av en svart docka, vill jag ställa frågan vad ni tycker om de nidbilder som finns på kinser i "leksaksparaden" och den judiske arbetaren med åsnan som också kan ses som en parodi. Ska inte allt tas bort om det ska vara bra på riktigt? Äh för min del skulle vi kunna skippa det helt, den enda som jag faktiskt vill se av Kalle Ankas jul är Robin Hood och kan likväl kolla det på youtube i framtiden. Ville väl mest låta intellektell, men hade varit kul att få höra folks åsikter i frågan!

Kommentera

Publiceras ej