For real?

0kommentarer

Sånt svin! Mitt ex alltså. Killen dumpade mig på sms efter 9 månader med någon vag flumig anledning att han mådde dåligt och att han inte klarade avstånd. Han har hört av sig ungefär varannan månad sen September med patetiska försök att få mig att åka till honom och ligga. Dock inte att bli tillsammans igen, utan bara ligga. Börjat smskonversationer med: jag saknar dig, drömmde om dig i natt och liknande. Nu för någon vecka sen la han till mig på facebook (han hade inte det under förhållandet) och eftersom han inte varit en pain in the ass på ett tag accepterade jag honom. Han har skrivit nån gång i chatten, men idag under lunchen när jag var superstressad och trött efter en förmiddag i labbet (btw. det låter så proffisgt att säga att jag stod i labbet hela dagen!) fick jag detta:
Ligge, e de å tänk si? (WTF?!)
Skrev ett snäsigt svar att jag inte hade tid med hans bullshit. 
Svar: Dang. Lät som en smart plan.
Ett par timmar fick jag: Sorry, var lite trött och hade drömt skumt.
Åter igen snäste jag av honom, efter en heldag i labbet och som jag skrev en labbrapport till imorgon var jag inte glad. 
Efter att ha pratat med mamma bestämade jag mig för att faktiskt blocka honom på allt, bort med allt som han skulle kunna kontakta mig på. Skrev att jag inte vill ha kontakt, någonsin. 
Hans svar blev att yeah sure, som att du klarar dig.
Mitt sista svar blev att jag inte kommer göra om misstaget att låta honom komma in i mitt liv igen! 
 
Fy sjutton, men nu är jag verkligen färdig. Skulle inte ens vilja ha tillbaka tiden i Karlskrona. Jag älskar mitt liv här i Malmö. Utbildningen är bra (även om jag gnäller och tjatar om allt) och jag trivs på den, vännerna är fina och jag trivs super i den nya lägenheten! Det enda som saknas är vår, lite ledighet från tentor och kanske någon fin karl! 
 
'Cause I have overcome more than words will ever say
And I've been given hope
That there's a light on up the hall
And that a day will come when the fight is won
And I think that day has just begun 
 
Kate Voegele, jag kunde ha sagt det bättre själv! Nu ska jag varva ner med en kopp te och ett avsnitt One Tree Hill eftersom ögonen går i kors och imorgon blir det miljörättsplugg och projektplanera med Sophie. Bra markeringslappar behöver jag köpa med! 

Kommentera

Publiceras ej