Tack men nej!

0kommentarer

Jag är inte ett stort fan av att dömma fäkttävlingar. Jag har en lincens som snart går ut och jag vill behålla den så jag måste döma två tävlingar innan sista maj. Inga problem, ställer upp i Jönköping för FKC (nuvarande klubb som jag ska byta från... snart.. om ett tag..) och sen tar jag hel helg USM så blir det bra, får ha licensen ett år till. Snackade med en av klubbens ansvariga nyss och han undrade om jag inte kunde dömma i helgen. I helgen är det senior SM i Karlskrona, jag ska ställa upp och jag ska vara där på både lördag och söndag (tävla söndag) men jag är verkligen INTE pepp på att dömma senior herrar när det var snart ett år sen jag dömde sist och ett halvår sen jag själv tävlingsfäktade! Så jag tackade nej, till ev. pengar. men men jag känner att de senaste veckorna har varit tuffa ändå. Jag vill bara chilla lite och kolla på fäktning och överleva tentan imorgon utan att behöva känna mig mer sönderstressad än vad jag redan är. Längar till onsdag när jag får sova ut, till helgen 26-28 april när jag kommer hem och till sommaren, för nu är jag trött på höstvår, lite trött på skolstress och tentaångest och sånt. 
 
Hade lovar mig själv att inte plugga men jag ska göra en övningsfråga och sen ska jag dra en sväng till gymmet, lata mig och sen ett fäktpass! 

Kommentera

Publiceras ej