Händelserik morgon

0kommentarer

Upp tidigt, in i duschen. Astmaanfall innan jag ens börjat shamponering, medicin. Fortfarande trång. Ringer hem där mamma säger åt mig att ringa vårdcentralen. Mer medicin. Äntligen i kontakt med vården som beordrar dit mig. Cyklar dit. Fortfarande svårt att andas. Väntrum. In i behandlingsrum, undersökning, frågor, blodprov. Läkare. Mycket snygg läkare lyssnar på lugnor och beordrar inhalering. Som alltid yr av inhalering. Vänta. Nytt blodprov. Mer inhalering. Vänta. Undersökning som visar på att det trånga släppt. Prata lite med snygg läkare som skriver diverse medicin. Det var min morgon det. 
 
Satans astma och väder och förkyldning och allt sånt. Ingen skola för mig idag, ska försöka läsa inför seminariet lite idag annars ska jag mest sova. Hela jag skakar av all medicin och det känns sådär även om jag kan andas bättre igen. 

Kommentera

Publiceras ej